Antalya Ticaret ve Sanayi Odası meclis kürsüsünde ATSO Başkan adayı Hatice Öz, kendi tanıtımını içeren adaylık konuşması yapınca tartışmaya neden olmuştu.
Bu durumu köşe yazımda ele almış, eleştiri hakkımı kullanmıştım.
Yazımdan sonra telefon ile arayanlar oldu.
"Başka bir aday mı bu yazıyı yazdırdı" imasında bulunuldu.
Öncelikle ana konuya geçmeden şunu net ifadelerle altını çize çize hatırlatayım:
Açıkça söyleyeyim ve konuyu kapatayım.
Kırmızı çizgilerimi bir kez daha hatırlatayım.
Eleştirildiğinde gazetecileri tetikçi ya da başkasının kalemşörü olarak gören bir anlayış varsa, notlarıma alayım.
Bunu aklına getiren başkan adayları varsa da sözlerini "iftira" kumbarasına atayım.
Konumuza dönecek olursak, ATSO seçimleri bu dönem pek çok tartışmaya gebe kalacak gibi.
Hatta bu tartışmalar, bazı emsallere de neden olacak gibi.
Örneğin, Hatice Öz tarafından ATSO meclisinde yapılan adaylık konuşması...
Bu konuşma, diğer adaylar için emsal niteliğinde.
Neden emsal niteliğinde?
Çünkü Hatice Hanım kürsüye çıktı, "Şu an bu kürsüde bir yönetim kurulu üyesi ya da bir meclis üyesi olarak bulunmuyorum." ifadesini kullandı.
Neden emsal niteliğinde...
ATSO Meclis Başkan Vekili M. Cihangir Deniz, "Eğer davetli değilseniz bu kürsüden istediğiniz gibi konuşamazsınız" cümlesini kurdu.
Bugün, diğer ATSO adayı Reşat Güney çıksa, Meclis Başkanı Ahmet Öztürk’e "Ben de adayım ve kürsüden konuşma yapmak istiyorum" derse, davet edilmesi yönünde talebini iletirse Öztürk izin verecek mi?
Meclis üyesi olmamasına rağmen, davet edilirse kürsüye çıkabilir.
Reşat Güney gibi meclis üyesi olmayan ATSO Başkan adayı Davut Çetin de aynı talepte bulunursa, Öztürk izin verecek mi?
Adaylar içinde iki meclis üyesinden biri olan Berkay Bahar'dan böyle bir talep gelirse, meclis başkanı ne cevap verecek?
Oluşan emsal ile tüm adaylara bir hak doğduğu ortada.
Bu hakkı kullanacak isim olur mu, bunu zaman gösterecek.
Ancak tanıtıma en çok ihtiyaç duyan isim hiç kuşkusuz Reşat Güney
Güney bu fırsatı elinin tersiyle iter mi yoksa bu pası alıp gole çevirir mi bunu göreceğiz.
Hayata Seyirci kalmamanız dileğiyle.