Tweet |
AKS Pazarı
Söyleşi: Beral Madra
Moderasyon: Ebru Nalan Sülün, Handan Dayı, Cihan Camcı
28 Haziran 2020, Pazar - 16:00
Dijital ortamda gerçekleşecek etkinliğimize kayıt olmak için lütfen tıklayın: https://atso.xyz/bicDY Kaydınızı yaptıktan sonra email adresinize gelecek postadaki “Join Link” ibaresine tıklayarak program saatinde canlı yayına ulaşabilirsiniz.
AKS Pazarı’nın 28 Haziran Pazar günü 1980’lerden bu yana güncel sanat dünyamızın en önemli aktörlerinden Beral Madra’yı ağırlıyor. Küratörü olduğu 1. ve 2. İstanbul Bienaliyle Türkiye’de sanat dilini değiştirecek küresel sanat etkinliklerine öncülük eden Beral Madra, Venedik Bienali’nde 5 kez Türkiye Pavyonu ile Sinop ve Çanakkale bienalleri küratörlüğünün yanısıra, kurucusu olduğı Galeri BM, BM Çağdaş Sanat Merkezi, Kuad Galeri gibi merkezlerde düzenlediği sergilerle uluslararası buluşmalar gerçekleştirdi, üniversitelerde dersler verdi, sivil toplum kuruluşlarında öncü projelere imza attı. İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti’nin görsel sanatlar yönetmenliğini üstlendi.
40 yılın biriktirdiği müthiş deneyimi, sanat üretimleri, sanatçı profilleri ve kültür-sanat endüstrisinin katettiği yol ekseninde Beral Madra ile tezgâha yatıracak olan söyleşi saat 16:00’da başlayacak.
Beral Madra: Küratör- sanat eleştirmeni, Galeri BM (1984-1990) ve BM Çağdaş Sanat Merkezi yöneticisi (1990-) Kuad Galeri ortağı ve sanat yönetmeni (2012-2016) 1. ve 2. İstanbul Bienalleri (1987,1989), 43., 45., 49., 50., ve 51. Venedik Bienalleri Türkiye Pavyonu küratörlüğü, 47. Venedik Bienali “Modernities and Memories-Recent Works from the Islamic World” sergisi eş-küratörlüğü. 1. ve 4. Sinopale, 3., 4. ve 5. Çanakkale Bienali ile Alanica (Ossetia) 2013 küratörlüğü ve danışmanlığı görevlerini üstlendi.
1984’ten günümüze kendi mekânlarında ve Türkiye, AB, Güney Kafkasya, Ortadoğu kentlerinde kamusal mekânlarda 500 kadar yerel ve uluslararası sanatçıyı sergiledi. 2008- 2010 arasında İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Görsel Sanatlar Yönetmeni olarak çok sayıda projeyi yönetti. Borusan Sanat Galerisi’nde küratörlük yaptı (1997-2000). West LB, İstanbul binasında sergiler düzenledi (1999-2002). Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Sanat Yönetimi Bölümü’nü kurdu ve ders verdi (1998-2002). 1980- 2015 arasında Mimar Sinan Üniversitesi, İstanbul Bilgi Üniversitesi ve Yeditepe Üniversitesi’nde kısa süreli çağdaş sanat ve küratörlük eğitimi verdi.
Kurucu üyesi olduğu STK’lar: Resim ve Heykel Müzeleri Derneği (1979), Diyarbakır Kültür Merkezi (2002-2010), Gelecek Kültürü ve Sanatı Vakfı (1994-), AICA-Türkiye (2003-, onursal başkan).
Yayınlar: “Çağdaş Sanatın Kimliği (1987)”, "Post-peripheral Flux-A Decade of Contemporary Art in Istanbul (1996)”, “İki Yılda Bir Sanat (Essays on Biennale) (2003)”, “Neighbours in Dialogue (2005)”, “Maidan – Essays on Contemporary Art in South Caucasus and Middle East, (2007)”, “Home Affairs – Essays on Contemporary Art in Turkey (2009)”. 1980- 1995 arasında Gösteri, Arredamento Dekorasyon, Cumhuriyet, Istanbul, Kalın, Anons gibi sanat dergileri ile Radikal ve Birgün gazetelerinde sanat yazıları.
Sergin mi Var, Derdin Var!
Konu: Yusuf Franko’nun İnsanları
Konuklar: Ebru Esra Satıcı, K. Mehmet Kentel, Yeşim Demir Pröhl
29 Haziran 2020 Pazartesi - 16:00
Dijital ortamda gerçekleşecek etkinliğimize kayıt olmak için lütfen tıklayın: https://atso.xyz/GOkZK Kaydınızı yaptıktan sonra email adresinize gelecek postadaki “Join Link” ibaresine tıklayarak program saatinde canlı yayına ulaşabilirsiniz.
Kültür sanat dünyamızda iz bırakmış sergilerin perde arkasını ortaya çıkarmak üzere kurgulanan “Sergin mi var, derdin var” söyleşi dizisi, 29 Haziran Pazartesi günü, 2017 yılının en parlak sergilerinden biri olan “Yusuf Franko’nun İnsanları: Bir Osmanlı Bürokratı’nın Karikatürleri”ni konuk ediyor.
19. yüzyıl sonlarında bürokrat ve yetenekli bir Levanten’in kendi sosyal çevresini konu edinen karikatür albümünden üretilen ve Koç Üniversitesi Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezi’nde (ANAMED) açılan sergi, görsel malzemenin toplumsal tarihe dair farklı okumalara ne kadar elverişli bir ortam sunduğunu gösterirken, öte yandan bir fikrin temsilinde tasarımın gücünü ortaya koyuyordu. Şüphesiz ki Ömer Koç Koleksiyonu’nda bulunan bu albümü oluşturan karikatürler yetenekli bir elden çıkmıştı ve yan yana duvara asılsalar da güzel bir sergi olurdu. Ancak bu karikatürleri 19. yüzyıl sonunda Beyoğlu’nun toplumsal yapısını çözümlemek için bir araç olarak görmek, sergiyi bu fikir üzerine kurmak ve tasarlamak, serginin benzersiz olmasını sağlamıştı. Böylece “kozmopolit ve batılı Pera”nın hikâyesi, aktörlerin birbirleriyle ilişkileri üzerinden anlatılırken albümde görünmeyenlerin yarattığı boşluğa dikkat çekilebilmiş ve Beyoğlu’nun dönüşüm öyküsünü bir bütün olarak göstermek mümkün olmuştu.
Bu buluşmada, Bahattin Öztuncay küratörlüğünde hazırlanan serginin öyküsünü sergi koordinatörü Ebru Esra Satıcı, sergi danışmanı ve metin yazarı K. Mehmet Kentel ve sergi tasarımcısı Yeşim Demir Pröhl ile konuşacağız.
Ebru Esra Satıcı: Lisans eğitimini ODTÜ Felsefe ve Siyaset Bilimi bölümlerinde, yüksek lisans eğitimlerini ise sanat tarihi ve uluslararası performans araştırmaları alanlarında Koç Üniversitesi, University of Amsterdam ve University of Warwick’de tamamladı. Yaklaşık altı yıl boyunca Koç Üniversitesi ANAMED’de etkinlik koordinatörü, sergi koordinatörü ve galeri küratörü gibi farklı unvanlarla görev yaptı. Yusuf Franko’nun İnsanları ve Tarihin Merkezine Seyahat gibi sergilerin yanı sıra, uluslararası akademik etkinliklerin ve bazı ANAMED yayınlarının koordinatörlüğünü üstlendi. Eylül 2019’dan bu yana Vehbi Koç Vakfı’nın sergi mekânı Meşher’de küratör olarak çalışıyor; Meşher’in güncel sergisi Alexis Gritchenko – İstanbul Yılları’nın küratörlüğünü Şeyda Çetin ile birlikte üstlendi.
K. Mehmet Kentel: Doktorasını 2018’de University of Washington’dan, “Assembling ‘Cosmopolitan’ Pera: An Infrastructural History of Late Ottoman Istanbul” başlıklı teziyle aldı. 2019 başından beri İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nde Araştırma Projeleri Yöneticisi olarak çalışıyor ve YILLIK: Annual of Istanbul Studies dergisinin sorumlu editörlük görevini yürütüyor. Araştırmaları geç Osmanlı İstanbul’unun çevresel ve altyapısal tarihi üzerine yoğunlaşan Kentel, 2017 yılında “Yusuf Franko’nun İnsanları: Bir Osmanlı Bürokratı’nın Karikatürleri” sergisinin danışmanlığını ve metin yazarlığını, 2019’da İstanbul Araştırmaları Enstitüsü’nde açılan “Hafıza- i Beşer: Osmanlı Yazmalarından Hikâyeler” sergisinin küratörlüğünü yaptı.
Yeşim Demir Pröhl 1992’de Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Grafik Ana Sanat Dalı’ndan mezun oldu. 1992-2002 arasında Young and Rubicam Reklamevi, Repro ve RPM Radar/CDP Europe’da sanat yönetmeni ve yaratıcı yönetmen olarak görev yaptı. 1993-2013 yılları arasında Grafikerler Meslek Kuruluşu (GMK) sergilerinde çeşitli kategorilerde birçok ödül kazandı. 2003’te İstanbul’da Demir Tasarım’ı kurdu. 2005-2011 yılları arasında Grafik Tasarımcılar Meslek Kuruluşu yönetim kurulu başkanlığı görevini yürüttü. 2011-2013 ve 2013- 2015 dönemlerinde Dünya Tasarım Konseyi (ico-D – eski adı ile ICOGRADA) yönetim kurulunda görev yaptı. MSGSÜ Grafik Ana Sanat Dalı’nda öğretim görevlisi olan Demir, GMK, AWDA, EMZIN, Yahşibey Çalıştayları, Grafist 14, Tayvan Uluslararsı Tasarım Yarışması gibi ulusal ve uluslararası yarışmalarda jüri üyeliği yaptı, çeşitli etkinliklerde ve üniversitelerde konferanslar verdi, çalıştaylar yönetti. 2. Uluslararası İstanbul Tasarım Bienali Danışma Kurulu’nda yer aldı. Mesleki üretimine ağırlıklı olarak yayın tasarımı, sergileme tasarımı ve görsel kimlik tasarımı alanlarında Demir Tasarım bünyesinde devam ediyor.
slot siteleri canlı bahis siteleri http://www.tedxmadrid.com/ casino siteleri
canlı bahis siteleri casino siteleri
gaziantep escortgaziantep rus escort gaziantep escortseks hikayeleri